Els alumnes de l’Escola Llor ens expliquen com estan vivint la seva School Integration a Anglaterra

Són estudiants de tercer i quart d’ESO i fa gairebé un mes que estan vivint a Anglaterra, realitzant una estada d’immersió lingüística a una escola anglesa, compartint classes amb alumnes natius i vivint amb famílies d’acollida. Avui expliquem l’experiència d’immersió lingüística que estan vivint el David, la Júlia, el Martí, la Mònica, la Paula i l’Òscar.

Per alguns d’ells, com la Mònica o l’Òscar, aquesta no és la primera estada lingüística que fan a Anglaterra amb home to home. “És una experiència molt valuosa. Has de parlar anglès perquè la gent pugui entendre’t i a mesura que van passant les setmanes notes un canvi radical, tant al vocabulari com a l’accent”, ens explica la Mònica. Per al Martí, en canvi, aquesta School Integration està sent la seva primera experiència d’immersió lingüística i explica que és molt divertida i diferent del que fa a Espanya. També li agrada molt viure a l’estranger “pels horaris que té l’escola i l’estil de vida que porten”. El David remarca que li agrada adaptar-se a un entorn diferent i viure noves experiències.

Durant la seva estada a Anglaterra, aquests alumnes de l’Escola Llor conviuen amb famílies d’acollida. La Paula i el David expliquen que les seves famílies d’acollida es preocupen molt per ells. “Amb la meva família estic genial. Sempre estan atents per si necessitem quelcom o si ens han de portar o recollir d’algun lloc”, afegeix la Mònica. La Júlia també opina dels seus companys nadius de classe: “Són molt agradables i et parlen tota l’estona”. La Mònica, per exemple, valora molt el paper dels buddies perquè “sempre es preocupen per mi i per si entenc les coses en anglès.

Com les classes a la seva escola anglesa acaben a les 14.45 de la tarda, aquests nois i noies de l’Escola Llor tenen la tarda lliure, que dediquen a practicar esport al gimnàs de l’escola o a passejar pel centre de la ciutat amb els seus amics o amb les famílies d’acollida. És un temps d’oci que tots ells valoren positivament i que els permet conèixer millor la seva ciutat d’acollida i la cultura anglesa.

No obstant, no tot és perfecte a Anglaterra. Al David el que menys li agrada és el clima i a la Mònica, el menjar i els horaris: “Aquí estan molt acostumats al fast food i dinen molt d’hora. Les botigues també tanquen molt d’hora, sobre les 5”. A l’Òscar li encanta estar vivint aquesta School Integration a Anglaterra, però creu que si pogués escollir es quedaria a Espanya. “El que sí que m’ahgradaria és viure en algun país estranger durant més temps, com un any o així, per seguir millorant l’idioma”, aclareix l’Òscar.

Aquesta School Integration no té només l’objectiu que els estudiants millorin el seu anglès, sinó que també puguin guanyar autonomia personal i s’adaptin a un altre entorn, costums i cultura. Tots coincideixen en que el seu anglès ha millorat clarament. El David considera que aquesta School Integration els ha ajudat a expressar-se millor en anglès i a entendre la gent quan els expliquen alguna cosa. “Per altra banda, a nivell personal, m’està ajudant a buscar-me la vida i no ser tan despistat perquè ja no depenc dels meus pares”, afegeix. La Júlia creu que aquesta experiència l’ha ajudada a madurar una mica i a saber viure sola. “Viure una estada lingüística a l’estranger és una bona oportunitat per descobrir què és ser independent, ja que aquí no tens els teus pares i no vius a casa teva. I també és el moment ideal per adaptar-se als costums d’aquí. Personalment crec que és una experiència molt enriquidora.”, conclou la Mònica.

Si t’ha agradat l’experiència d’aquests nois i noies i vols descobrir més sobre els nostres programes d’immersió lingüística, fes clic aquí.